Kada i kako affiliate izdavači počinju s affiliate marketingom?
Da bismo bolje razumjeli prve ideje izdavača početnika o affiliate marketingu, proveli smo putem upitnika anketu među partnerima uključenim u mrežu Dognet i pitali kako oni vide svoje početke s affiliate marketingom.
U anketi su učestvovali partneri početnici, kao i partneri koji se već dugi niz godina bave affiliate marketingom i prisjetili su se kakvi su bili počeci za njih. Ukupno je u anketi učestvovalo 128 izdavača. A sada vam rezultate ove ankete u donosimo ultimativnom članku, u kojem ćete pronaći ne samo mnogo motivacije, već i korisne savjete.
Uvodni osnovni podaci
Na početku nas je zanimalo nekoliko osnovnih, statističkih podataka. Našli smo da više od 84 % ispitanih partnera su muškarci.
Odnos muškaraca i žena uključenih u istraživanje
Većina izdavača je pokrenula svoje prve affiliate projekte između 26 i 35 godina starosti. Ali bilo je i onih koji su krenuli vrlo rano – još u osnovnoj školi, pa čak i onih koji su krenuli u zrelijim godinama, nakon 50. rođendana.
U kojoj starosti su izdavači počeli?
Većina izdavača koji su učestvovali u ovoj anketi imaju svoje projekte na slovačkom jeziku – do 62 %. Otprilike trećina ispitanika većinu svojih projekata ima na češkom, 2 % ima iste na češkom i slovačkom, a 3% ispitanika ima svoje projekte uglavnom na engleskom.
U kojem jeziku je većina projekata?
Koliko je vremena trebalo da affiliate projekat počne zarađivati?
I sada dolazimo do zanimljivijih informacija, koje će biti za izdavače početnike zasigurno važne. Jedna takva informacija je, koliko je u prosjeku potrebno da affiliate projekat počne zarađivati prvi novac.
Kada je projekat počeo zrarađivati?
Među izdavačima bilo je i nekoliko početnika čije web stranice još ne rade – 9 % ispitanih.
Najveću grupu činili su izdavači, čije su stranice počele zarađivati u prva tri mjeseca od lansiranja – do 34 %. Druga najveća grupa su izdavači, čiji su projekti počeli da zarađuju u roku od pola godine – 23 %, a odmah iza njih, 21 %, su oni koji su počeli da zarađuju tokom prve godine.
Samo 13 % izdavača trebalo je više od godinu dana da počnu zarađivati na svom projektu.
Da li je affiliate marketing glavni izvor prihoda?
Zanimalo nas je i da li affiliate marketing može zarađivati za život kao jedini, glavni izvor prihoda. Našli smo da za samo 20 % izdavača, affiliate marketing je glavni izvor prihoda. Za 80 % izdavača on je prije dodatni izvor prihoda, a bave se i drugim aktivnostima.
Da li je affiliate marketing glavni izvor vaših prihoda?
Imate li druge ekvivalentne aktivnosti osim affiliate marketinga?
Drugo logično pitanje je, dakle, koje druge aktivnosti obavljaju pored kreiranja i brige o affiliate stranicama (pošto većina izdavača osim affiliate marketinga ima i druge ekvivalentne aktivnosti). Pitali smo ih koje su to, uz mogućnost da kliknu na više opcija.
Imate li druge ekvivalentne djelatnosti?
Najvećim dijelom, do 78 % to je posao, odnosno poslovanje u drugoj oblasti. Osim toga, ponavljani su odgovori tipa škola ili roditeljstvo. 12 % ispitanika se ne bavi bilo kojom drugom profitabilnom djelatnošću osim affiliate marketingom.
Na web stranici Dognet u odjeljku Kampanje, uvijek ćete pronaći ažurnu listu e-trgovina dostupnih za korištenje. Možete ih jednostavno filtrirati prema onome šta vas zanima. U ovom slučaju to mogu biti, na primjer, e-trgovine koje nude dječji asortiman.
Šta je bila glavna motivacija za početak?
Zanimljivo je bilo i pitanje šta je motivisalo izdavače da započnu affiliate marketing.
Šta je bila glavna motivacija za početak?
Među apsolutno najčešćim odgovorima koji se ponavljaju bio je izvor prihoda. Do 42 % ispitanika je odgovorilo na ovaj način. Strast prema temi ili aktivnost u slobodno vrijeme također je odlična motivacija za početak. To je bila glavna motivacija do 18 % ispitanika u oba slučaja.
12 % je reklo da ih ništa ne košta ako pokušaju i krenuli su. 10 % je imalo druge razloge. Najčešće je to bila diverzifikacija prihoda, zarada pored roditeljskog odsustva ili sloboda, ali i želja za učenjem i isprobavanjem nečeg novog.
Koje su vas brige sprječavale da počnete?
Također su nas zanimali najčešći problemi koji su sprječavali potencijalne izdavače da se upuste u kreiranje affiliate stranica i promociju kampanja. Ponovo su imali priliku da kliknu na više odgovora koji su opisivali njihovu zabrinutost. Najčešće su izdavači odabrali opciju da je najveća briga koja ih je sprječila da počnu nedovoljno iskustva. Pa, ako ne počnete, nećete steći iskustvo. Zato preporučujemo da ovaj strah odbacite i jednostavno se upustite u posao.
Koje su vas brige sprječavale da počnete?
Druge najbrojnije brige bile su ulaganje vremena i finansijska ulaganja. Ulaganje vremena se mora svakako očekivati. Affiliate marketing nije, barem u početku, pasivan prihod i treba se njime baviti. Nešto je optimističnije sa finansijskim ulaganjima. Ako u početku ne planirate delegirati sadržaj ili kreiranje web stranice na eksterne saradnike, finansijski troškovi će biti minimalni.
Da li ste imali iskustva u izradi web stranica?
Mnogima od vas će sigurno biti drago što većina izdavača prije nego što je počela kreirati affiliate stranice imala je nikakvo ili minimalno iskustvo u izradi web stranica. Vjerujem da je ovo za mnoge od vas nešto zbog čega još niste ušli u takav poduhvat. Ali, kao što vidite, iskustvo se može steći “usput”, a većina izdavača je počela isto tako sa minimalnim iskustvom.
Iskustvo s izradom web stranica
Koja je najveća korist od affiliate marketinga za život?
U sljedećem pitanju, učesnici ankete su mogli birati između nekoliko opcija, a mi smo ih pitali koja je najveća korist od affiliate marketinga za njihove živote. Definitivno najčešće su izdavači kliknuli na Novo iskustvo – do 71 %. Slično, oko 40 % do 45 % često je kliknulo na opcije Radim šta volim, Sloboda i, naravno, Novac.
Najveća korist od affiliate projekta
Motivacija direktno od iskusnih izdavača za kraj
I na kraju, samo nekoliko savjeta u originalnoj verziji od samih izdavača. Ovo su savjeti koje bi danas prenijeli na neku mlađu verziju sebe, i koji će vas zasigurno motivirati.
- “Nemoj odlagati i počni sada”
- “Mora se poraditi na ovome, isprobati više web stranica i proučiti što više materijala”
- “Kopiraj uspješne”
- “Ne dotjeruj vječito ljepotu, već uspi novi sadržaj”
- “Budi uporan”
- “Ne oklijevaj, upadni pod bilo kojim okolnostima”
- “Ne boj se nešto i rizikovati i investirati u projekat”
- “Ne ustručavaj se zatražiti pomoć, proširi stranicu postepeno i, ako možeš, dobro planiraj”
- “Radi 2 projekta paralelno, ne više. Izbjegavaj jako konkurentne teme, kao što su finansije. Fokusiraj se na usku nišu, ali s potencijalom za horizontalni rast”
- “Ne plaši se i počni odmah. Ovo nije nuklearna nauka. Sve ćeš naučiti postepeno.”
- “1. Fokusiraj se na jednu temu/segment 2. Nemoj zanemariti SEO 3. Uzimaj informacije / prihvati dobar savjet 4. Imaj strpljenja”
- “Paid traffic is good trafiic”
- “Pravi samo smislene članke za ljude, a ne za pretraživače”
- “Fokus na članke o proizvodima”
- “Ne plaši se ničega, ne fermaj hejtove i malodušnosti, i budi strpljiv. Ne želi rezultate odmah.”
- “Počni prosto gdje god, iako projekat nije savršen. Nijedan projekat nije bio savršen na početku!”
- “Počni ranije i uloži u to više vremena”
- “Prije počni učiti kako napraviti stranice i uređivati fotografije”
- “Nemoj stalno razmišljati o tehničkom rješenju, bolje je da izbaciš barem *nešto*. :)”
- “Posveti ovome vrijeme svakodnevno, upornost, redovno objavljivanje.”
- “Komuniciraj više, umreži se, budi aktivan u zajednici, nemoj se plašiti da pitaš.”
- “Prije svega treba početi. Nemoj čekati da sve bude savršeno spremno. Prosto počni. I izdrži. Pogotovo na web stranici gdje je organski promet osnova. Ovo je trka na duge staze. Zato ne odustaj i istraj.”
- “Ne skači s jedne teme na drugu. Pažljivo odaberi svoju nišu i drži se toga.”
- “Počni, probaj i na greškama, uči”
- “Počni ranije, radi više, ne plaši se ulaganja, provodi na tome najmanje 2 sata dnevno, isprobaj nove kampanje, upri kako treba”
- “I jučer je bilo kasno, ne boj se riskirati i krenuti u to.”
- “Probaj i vidjećeš – u najgorem slučaju neće ići. I što je najvažnije, originalan sadržaj jako pomaže.”
- “Pogledaj video zapise, pročitaj knjige o Affiliate-u. Kad shvatiš o čemu se radi. Odaberi temu, registriraj domenu, pokreni web hosting i WordPress i počni kreirati željeni sadržaj što je prije moguće. Postepeno, kako posjetitelji počnu dolaziti, počni unovčavati stranicu. I nastavi da učiš o SEO i PPC i Web analitici, i nikada ne prestani. Nemoj da te obeshrabri čekanje na konverzije i nastavi sa dodavanjem kvalitetnog sadržaja. :-)”
Smo tu za vas na hello@dognet.com