Kako affiliate izdavači biraju kampanje?
Definitivno ćete se složiti sa mnom kada kažem da se cijela Dognet affiliate mreža oslanja na izdavače. Bez kvalitetnih izdavača ne bismo bili tu gdje jesmo. Oni su ti koji svakodnevno rade na vašim kampanjama, zbog čega je njihovo mišljenje najvažnije. Da biste saznali što na izdavače ima najveći utjecaj i što ih zanima u odabiru i promoviranju kampanje, čitajte dalje.
Krajem 2020. godine pripremili smo upitnik koji smo poslali svakom izdavaču Dogneta. Prikupili smo skoro 200 odgovora izdavača različitih vrsta i veličina, a zatim ih evaluirali – iz čega vam sada donosimo ovaj izvještaj.
Naravno, upitnik je otkrio i mnoge činjenice koje se tiču tehničkog funkcionisanja mreže ili drugih stvari na koje možemo utjecati mi kao mreža, a mnoge od prijedloga izdavača ćemo implementirati u narednim mjesecima.
Ako i ne čitate dalje, pogledajte barem najvažnije tačke koje su proizašle iz ankete i na koje vi kao naš oglašivač možete utjecati.
- Pobrini se za kvalitetan XML feed. Važni su jasna i pregledna struktura, korisni opisi i svi mogući parametri proizvoda. Za snižene cijene važno je da je navedena i prvobitna cijena.
- Ne pokušavajte uštedjeti na proviziji po svaku cijenu i postavite je pošteno. Ako vaša kampanja ima kvalitetnog izdavača koji vam donosi mnogo konverzija, možete ga podržati bonusom ili pojedinačno povećanom provizijom.
- Dodajte u kampanju kvalitetan opis e-trgovine, portfolija proizvoda i njihovih svojstava.
- Ne zaboravite na listu TOP proizvoda i TOP kategorija. Ako se najprodavaniji asortiman mijenja sezonski, idealno je slati redovno ažuriranu listu.
- Mnogi, posebno manji izdavači, također će cijeniti primjere PR članaka a posebno za specifične proizvode i opis ciljne grupe.
- Nemojte često i bez razloga mijenjati uvjete kampanje, u slučaju bilo kakvih problema koji dovode do neuspjeha trackinga, odmah nas obavijestite i redovno i na vrijeme odobravajte konverzije. Stabilnost kampanje je veoma važna za partnere.
Ako želite znati kako smo došli do ovih preporuka i drugih zanimljivosti, čitajte dalje. 🙂
Sastav ispitanika ankete
Najveći udio u Dognetu imaju izdavači sadržaja, što se jasno vidi u sastavu izdavača u ovoj anketi. 3 % ispitanika su bile stranice sa kuponima, a 3 % su bile povratne gotovine. Najmanju grupu činili su partneri posvećeni društvenim mrežama i PPC-u.
Grafikon zastupljenosti pojedinih vrsta izdavača u anketi
Grafikon zastupljenosti izdavača u anketi prema njihovoj veličini
Također smo podijelili izdavače po veličini na one koji vrše putem Dogneta mjesečno jedinice, desetine, stotine i hiljade konverzija. Za potrebe ove ankete dalje ćemo ih razlikovati kao male – oni koji rade jedinice do desetina konverzija mjesečno i kao velike – one koji vrše stotine do hiljade konverzija mjesečno.
Visina provizije i poznati brend odlučuju. Koji su drugi važni parametri za izdavače?
U sljedećem pitanju, izdavačima je dat izbor od 7 parametara za procjenu sa bodovima na skali od 1 do 6, gdje:
- 1 – nevažno
- 2 – nije jako važno
- 3 – prilično važno
- 4 – važno
- 5 – veoma važno
- 6 – izuzetno važno
Parametri | Mali izdavači |
Iznos provizije | Važno (4,38 poena) |
Poznat brend | Važno (4,35 poena) |
Trajanje kolačića | Važno (4,18 poena) |
Kvalitet i dostupnost XML feeda | Prilično važno (3,36 poena) |
Ocene na stranici Heureka | Prilično važno (3,14 poena) |
Da li kampanja ima konkurenciju | Nije jako važno (2,49 poena) |
Dostupnost kupona | Nije jako važno (2,45 poena) |
Parametri | Veliki izdavači |
Poznat brend | Veoma važno (4,88 poena) |
Iznos provizije | Veoma važno (4,68 poena) |
Trajanje kolačića | Važno (3,76 poena) |
Kvalitet i dostupnost XML feeda | Prilično važno (2,9 poena) |
Ocene na stranici Heureka | Prilično važno (2,9 poena) |
Dostupnost kupona | Prilično važno (2,58 poena) |
Da li kampanja ima konkurenciju | Nije jako važno (2,18 poena) |
Iz ovog pitanja bilo je jasno da prva stvar koju partneri traže pri odabiru kampanje, bez obzira na njihovu veličinu, jeste poznat brend i iznos provizije. Ovo nije ništa novo. Poznati brend garantuje stabilnu i moćnu e-trgovinu koja će vjerovatno dobro konvertovati.
Izgradnja brenda je trka na duge staze. Izdavači preferiraju dobro poznate e-trgovine, ali to što niste broj 1 u segmentu ne znači da vas neće koristiti. Ali istina je da se provjerene i dobro poznate e-trgovine spremnije koriste, pa čak ni ne preporučujemo affiliate kampanju za e-trgovine početnike.
Ostali važni parametri su vremensko trajanje kolačića i naravno dostupnost i kvalitet XML feeda. Za mnoge izdavače, XML feed je alfa i omega kampanje. Vodite računa o njemu.
Većina izdavača želi kvalitetne opise e-trgovine, portfolija i karakteristike proizvoda
U sljedećem pitanju partnerima smo dali mogućnost da kliknu na ostale parametre i komponente kampanje koje smatraju važnima. Kako se ispostavilo? U tabeli možete vidjeti koji postotak izdavača smatra parametar važnim.
Parametri | Mali izdavači |
Opisi proizvoda, portfolija i karakteristike proizvoda | 60% |
Preporuke TOP proizvoda | 51% |
Preporuke TOP kategorija | 43% |
Opis ciljne grupe | 30,5% |
Sezonski i akcijski baneri | 26,5% |
Primjeri PR članaka | 25,5% |
Omogućavanje direktnog PPC-a | 16,5% |
Omogućavanje slanja e-pošte | 12,5% |
Šablon za e-poštu | 6% |
Omogućen Google CSS | 2,5% |
Parametri | Veliki izdavači |
Preporuke TOP proizvoda | 45% |
Opisi proizvoda, portfolija i karakteristike proizvoda | 44,5% |
Preporuke TOP kategorija | 36% |
Omogućen Google CSS | 22,5% |
Opis ciljne grupe | 16% |
Omogućavanje direktnog PPC-a | 9% |
Sezonski i akcijski baneri | 8% |
Primjeri PR članaka | 7,5% |
Omogućavanje slanja e-pošte | 7,5% |
Šablon za e-poštu | 0% |
Prema riječima izdavača, u opis kampanje također bi trebao biti uključen opis najprodavanijih TOP proizvoda i TOP kategorija. Ako se kod Vas, posebno vrhunski proizvodi, mijenjaju sezonski, dobro je ažurirati ove liste. Sve što treba da uradite je da nam ih pošaljete i mi ćemo se pobrinuti za to.
Veliki izdavači će također cijeniti omogućen Google CSS. Ako ste zainteresovani za ovu opciju, javite nam.
A oni manji će posebno pozdraviti kvalitetne sezonske ili akcijske banere. Otvorena pitanja su pokazala da izdavači žele i sezonske i akcijske banere, posebno u dimenzijama 300×300 i 720×90. Dobro je ako možete isporučiti banere sa ili bez CTA dugmadi.
Još jedna motivacija su kvalitetni feedovi, a posebno interesovanje oglašivača za saradnju
Takođe smo dali prostor našim partnerima da izraze svoje stavove o otvorenom pitanju. Najviše smo bili zainteresovani što ih motivira da više i brže primjenjuju kampanje. Neki od odgovora su se stalno ponavljali, u suštini potvrđujući ono što smo našli u prethodnim zatvorenim pitanjima.
Čime su se, dakle, izdavači najčešće bavili?
- Kvalitetan XML feed – da je XML feed za izdavače važan je već proizašlo iz prethodnih pitanja. Mnogi izdavači su iskoristili prostor za duži odgovor kako bi naglasili važnost kvalitetnog i dobro izrađenog XML feeda. Važni su jasna i pregledna struktura, korisni opisi i svi mogući parametri proizvoda. Za snižene cijene važno je da je navedena i originalna cijena.
- Proizvodi za recenzije ili natjecanja kod izdavača – ako možete dati svoje proizvode na testiranje i recenzije, ili za takmičenja koja izdavači rade na svojim projektima za svoje posjetitelje, javite nam.
- Ponuda kupona za affiliate izdavače – Ako vaša interna politika dozvoljava i u okviru marže imate prostora za to, razmislite o pružanju idealno dugoročnog kupona samo za affiliate izdavače. Imamo najbolje iskustvo sa up-sell kuponima kada date određeni iznos popusta pri kupovini preko vrijednosti veće od prosječne vrijednosti korpe. Prvo pružite takav kupon na kraći period i, ako radi, učinite ga dugoročno dostupnim svom partneru. Oni time mogu povećati prosječnu vrijednost vaših kupovina.
- Interesovanje od strane oglašivača – izdavači će cijeniti vaše interesovanje. Ako vidite da vam izdavač donosi više od drugih, ili vam se posebno sviđa njegov projekat, možete ga podržati individualno. U idealnom slučaju većom provizijom, ali to nije jedina opcija. Samo nas kontaktirajte i uvijek ćemo zajedno nešto smisliti.
- Stabilnost – u odgovorima se više puta ponavljala riječ stabilnost. Dakle, dugotrajna kampanja koja ne mijenja često uslove, funkcionira bez zastoja i redovno odobrava konverzije koje su na čekanju.
Ovo su naše preporuke vama, našim oglašivačima, koje proizlaze iz naše velike izdavačke ankete. Nadamo se da će vam rezultati biti koristan vodič o tome kako raditi sa svojom kampanjom i kako podržati partnere da vam donesu kvalitetan promet i mnogo konverzija.
Hvala vam što ste ovdje s nama i ako želite nešto dodati ili urediti u svojoj kampanji na osnovu ovih preporuka, kontaktirajte nas na hello@dognet.com