Zašto postoje razlike u mjerenju affiliate kampanja u Google Analytics-u
GA je odličan sluga, ali loš gospodar
Google Analytics je najrasprostranjeniji alat za mjerenje ne samo za e-trgovine. Najveća prednost je što je besplatan i pruža sve ključne podatke o učinku stranice, resursima i ponašanju posjetitelja, a posebno uvid u ekonomske pokazatelje učinkovitosti online oglašavanja zajedno iz svih izvora oglašavanja, i njihovu usporedbu. Velik je, ali ne i savršen: pravi udio i doprinos pojedinačnih resursa sticanju date narudžbe neće pokazati. Odnosno pokazuje, ali samo sa svojim pojednostavljenim pogledom, koji je diskutabilan na mnogo načina. Uvijek je potrebno razmisliti da li poređujem kruške sa kruškama, da li su moji zaključci tačni, da li odgovaraju činjenicama. I da li zato odluke prema podacima u GA ne mogu biti loše/pogrešne.
Ipak, GA je još uvijek idol za mnoge e-trgovine. Često nailazimo na argumente poput “…ali ja to nigdje u GA ne vidim”. Tipičan primjer je široko korištena procjena oglasa Last Click. Ili klasični primjer gdje 1+1+1 nije jednako 3. T. j. 3 oglasna kanala, od kojih svaki prikazuje 1 konverziju, ali GA vidi samo 1 konverziju, koja se uvijek pripisuje samo jednom od njih. Kome, sa koje tačke gledišta i zašto – to može da se razlikuje i to je upravo ono što je ovdje u pitanju.
Zašto koristiti i druge alate
Generalno, razlika između GA i drugih sistema je zbog različitih metrika između pojedinih instrumenata. Dok npr. PPC sistemi koriste metriku klikova, GA koristi promet/posjećenost. Iako mnogi ljudi brkaju ove metrike, postoji značajna razlika između njih. Ali u ovom članku ne želim da objašnjavam zašto i po čemu je GA super, a u čemu je, naprotiv, nepouzdan ili čak pogrešan za donošenje odluka. To je za drugi članak. Pogledat ćemo GA-ov odnos prema snimanju i procjeni učinka i doprinosa affiliate marketinga.
Kako se radi tracking u affiliate sistemima
Kao i kod PPC, RTB i drugih reklamnih sistema, affiliate marketing koristi svoje posebne alate za mjerenje i izvještavanje, kreirane za ovaj marketinški kanal i njegove specifičnosti. U Dognetu koristimo sistem Post Affiliate Pro koji je na tržištu više od 15 godina i koriste ga affiliate mreže i direktne e-trgovine širom Evrope.
Affiliate promocija funkcionira tako da izdavač, odnosno affiliate poslovni partner koji odluči postaviti neki oblik promocije oglašivača (e-trgovina) na svoju web stranicu, postavi link koji sadrži određene affiliate parametre (jedinstveni ID izdavača, banner ID) i UTM parametre oglašivača upravo za GA. Na taj način on kreira link i ako potencijalni posjetitelj klikne na njega na web stranici oglašivača, affiliate mreža će odmah zabilježiti klik. Biće zapisano odakle, kuda, tačno vrijeme, format oglasa ovog klika. Čim ovako posredovani posjetitelj pošalje narudžbu, zahvaljujući prodajnom kodu, sa zahvalne stranice oglašivača (e-trgovine) šalje se informacija i konverzija se bilježi u affiliate-u. Zatim se konverzija prema identifikacijskim podacima (vidi dolje) dodjeljuje oglašivaču, a izdavaču koji je doveo kupca se obračunava provizija.
Kako mjerimo konverzije u sistemu Dognet
Kao primarne za identifikaciju i mjerenje u sistemu Dognet, naravno, koristimo kolačiće. U svakom slučaju, zbog sve većih ograničenja, pratimo resurse korisnika i bilježimo provizije na osnovu mnogih parametara.
Ovdje su svi identifikatori po redoslijedu njihove upotrebe:
-
- Jedinstveni kod kupona influencera – Jedinstveni kod koji generiše oglašivač za određenog izdavača je na prvom mjestu. Stoga nikada nemojte kopirati kodove kupona s drugih web stranica ili društvenih mreža.
- Fiksni ID izdavača – koristi se za S2S (postback URL) integraciju. Na primjer, prilikom praćenja kampanje Zaloz.ma, gdje je lead upisan klasično preko JavaScripta, ali oglašivač sprema ID izdavača uz lead, a kada je profil kupca u potpunosti popunjen, upisuje naknadnu proviziju od 7,70 € preko postback URL.
- 1st a 3rd party cookies – kada se klikne na vezu izdavača (direktno ili kroz preusmjeravanje) u pretraživaču će se kreirati kolačići prve i treće strane. Kolačići su povezani sa konkretnim pretraživačem i mogu se lako izbrisati
- HTML5 Web Storage cookies – HTML5 kolačići se pohranjuju u lokalnu pohranu i ne mogu se tako lako izbrisati
- Flash cookies – Flash kolačići više nisu specificirani prema pretraživaču, tako da su Flash kolačići kreirani u Firefoxu također važeći u Chrome, IExplorer, Opera itd.
- User Agent i IP adresa – Tip i verzija pretraživača korisnika u kombinaciji sa IP adresom
- IP adresa – čisto IP adresa kupca
Razlog i cilj je da partnerska saradnja bude što preciznija i pravednija za sve saradničke strane.
Kako GA bilježi učinak i izvještava
GA bilježi sve događaje uglavnom na osnovu http referer-a koristeći utm parametre. Ali postoje mnoge situacije u kojima GA ne bilježi ove informacije i Dognet se nigdje kod date narudžbe u GA ne pojavljuje, iako je to očito bio slučaj. Razlozi mogu biti na strani uređaja koji klijent koristi, postavki preglednika, načina identifikacije posjete affiliate mreži (vidi gore), greške na strani affiliate partnera, ali kod problema na strani sajta oglašivača.
Razlike u GA i Dognetu? Oba sistema su u pravu!
Affiliate sistemi koriste mnogo precizniji način mjerenja affiliate kanala, koriste više identifikacionih parametara, stoga je affiliate partner uvijek ispravno identificiran za datu narudžbu.
Pogledajmo situacije u kojima vidite narudžbe u svojoj kampanji koje “u GA ne možete pronaći”. Odnosno vidite narudžbe, ali na putu kupovine ne vidite nigdje Dognet kao izvor. Govorim konkretno o izvještaju GA: Konverzija -> Višekanalni filteri -> Asistovane konverzije -> Primarne dimenzije = Izvor/medijum.
Kada se GA i Dognet neće “sastati” = kod narudžbe se u GA ne pojavljuje izvor “Dognet”:
- Izdavač ima direktnu vezu i ne daje utm – u GA se ne vidi referer i Dognet kao izvor
- Parametre utm “netko” ukloni (proxy, antivirus, firewall) – dtto
- Ponovno učitavanje stranice nakon odobrenja kolačića, kolo sreće = posjeta je već navedena kao direktan pristup, pa se tako bilježi u GA i konverzija
- IP tracking – ovim ćemo se više pozabaviti u sljedećem poglavlju
- Korisnik briše kolačiće između posjete i narudžbe – opet GA navodi “Direct” kao izvor konverzije
- Preusmjerene stranice (301) nakon redizajna – ako se parametri klika ne prenesu, ponovo će se pojaviti u GA kao Direct
- mreže – kao izvor su navedeni Facebook, YouTube, Twitter, itd.
- Newsletter-i – kao klijent e-pošte (Gmail, List, itd.)
- Duplicitete nema canonical – Google se sam identificira kao resurs.
- Opšte poznate situacije opisane u ovom članku
Dakle, jasno je da se vrlo često može dogoditi da izvještaji u GA ne odgovaraju onome što vam affiliate sistem izvještava. Ali ovo je prilično uobičajeno za svaki sistem oglašavanja. Sa druge strane, u mogućnosti smo jasno dokumentirati sve dokumente i parametre koji identifikuju svaki nalog i pravo na proviziju u svakom trenutku.
Ukratko o IP trackingu – da ili ne i kako ga podesiti
IP praćenje se koristi za snimanje konverzije posredovane affiliate partnerom u situaciji kada se ne može koristiti uobičajeno mjerenje konverzije preko kolačića. Konkretno se primjenjuje u sljedećim slučajevima:
- narudžba je izvršena na uređaju drugačijem nego klik, odnosno na drugom uređaju istog kupca ili kod nekog drugog člana domaćinstva na njegovom uređaju
- prilikom brisanja kolačića iz preglednika (bilo namjerno ili nenamjerno) između klika i slanja narudžbe
- sa apsolutnim blokiranjem potrebnih kolačića (ITP) na strani pretraživača (Safari)
Oglašivač ga postavlja kao opcioni parametar kampanje i potpuno je transparentan, kao i dužina Cookie. Dozvola i dužina stoga ovise samo o ciljevima vaše affiliate kampanje i poznavanju puta kupovine.
Ako kao oglašivač trebate izvještaje o konverzijama i njihovim ocjenama, pišite svom affiliate menadžeru. Oni će vas savjetovati kako ih pronaći na svom računu ili će ih pripremiti za vas!